Конспект уроку з математики проведений у 4 класі
на тему:
”Геометричні тіла і їх назви.”
Підготувала і провела
вчитель початкових класів
Ванівського НВК
Федишин Г.П.
Тема. Геометричні
тіла та їх назви.
Мета:
- узагальнити зв’язки між відстанню, часом і швидкістю;
ознайомити з назвами геометричних тіл.
- розвивати вміння учнів розв’язувати задачі на обчислення
згаданих величин, виконувати дії над іменованими числами.
- виховувати почуття
доброзичливості, ввічливості і взаємодопомоги.
Обладнання: картки для усної лічби,
таблиці «Геометричні тіла», макети геометричних тіл.
Хід уроку
I. Організаційна частина.
Сьогодні у нас цікавий урок
У світ математики зробимо крок
Ми будемо на уроці міркувати,
рахувати
Уважними будьте, не позіхайте
Зберіть усі свої знання і сили
Й згадайте все, що ви учили.
ІI. Мотивація
навчальної діяльності.
- Діти, у нас сьогодні незвичайний урок,
адже до нас завітали гості. То ж поверніться до них, усміхніться і
привітайтеся.
- Я дуже хочу, щоб на нашому уроці панувала атмосфера
взаєморозуміння, пізнання успіху.
- Давайте разом прочитаємо девіз нашого уроку:
«Вивчай, пробуй, твори!
Успіху свого досягни!»
- Сьогодні у нас ще незвичайний урок тому, що ми помандруємо океанами. І ця
мандрівка поведе нас на острів «Нових знань», де ми будемо вивчати невідомі
геометричні тіла.
- Діти, що ви очікуєте від цієї мандрівки?
(хочемо дізнатися про невідомі
геометричні тіла, отримати задоволення від морських пригод)
- Як
ви думаєте? На чому ж ми зможемо здійснити цю подорож?
(На кораблі)
А тепер скажіть, що ще потрібно справжнім морякам, щоб не
заблукати в морських просторах?
Маршрут
1. Розминка.
2. Мис «Обчислень».
4. Підводна течія.
5. Бухта «Задачна».
6. Острів «Нових знань»
- А щоб правильно визначити маршрут і напрям корабля, нам
потрібні (математичні знання).
- Ось тепер у нас є все для подорожі.
- То ж зручніше розміщуйтеся – ми вирушаємо!
III АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
УЧНІВ
Усний рахунок. Розминка
1. Ланцюжок прикладів (на швидкість)
1учень 2учень 3учень
6*7= 9*7= 5*8=
20*3= 40*2= 20*4=
1*9= 1*7= 1*5=
600*4= 300*4= 400*2=
0*4= 0*5= 0*3=
9000*3= 8000*3= 5000*5=
7*0= 7*0= 8*0=
10000*8= 10000*4= 10000*9=
2. Гра «Мікрофон»
1.Як називається число, яке
отримуємо в результаті ділення?(частка)
2.Як знайти невідоме зменшуване
? (Треба до різниці додати від’ємник)
3.Що таке прямокутник? (Це
чотирикутник, у якого всі кути прямі)
4.Дівчинка задумала число. Якщо
його зменшити у 6 разів, отримаємо 8. Яке число задумала дівчинка? (48)
5.Двоє грали у шахи 2 години.
Скільки часу грав кожен шахіст? (2год)
6. Назвати звірів у такому порядку,
щоб їхня маса збільшувалася: заєць, слон, мишка, тигр. (мишка, заєць, тигр,
слон)
3.Математичяний диктант.
- Діти, погляньте, піднявся вітер, океан штормить, а нам
потрібно зупинитися біля мису «Обчислень». Щоб успішно дійти до нього,
необхідно записати математичний диктант
1)З чисел 10, 100, 120, 102, 1220 – випишіть
лише круглі числа.
2) З чисел 120, 200, 1000, 10, 325 – випишіть лише розрядні.
3) 3 Зробіть перетворення
1. 6 м = …см
2. З ц 80 кг =…кг
3. 3 доби = …год
4) Літак летів 1000 км із швидкістю 500 км/год. Скільки годин він
був у польоті?
5) Велосипедист їхав 4 години із швидкістю 12 км/год. Яку відстань
він проїхав?
6) Кінь пробіг 50 км за 5 годин. Яка швидкість коня?
(1) 10, 100, 120, 1220
(2) 120, 325
(3) 600см, 380 кг, 72 години
(4) 2 години
(5) 48 км
(6) 10 км/год
IV. Каліграфічна хвилинка-цікавинка.
- А тепер давайте пригадаємо океани, які ми нещодавно вивчили.
(Їх чотири: Тихий, Атлантичний,
Індійський, Північно-Льодовитий)
- А які материки вони омивають?
(Їх шість: Південна Америка,
Північна Америка, Євразія, Африка, Австралія, Антарктида)
- А який із них омивають всі океани? (Євразію)
- Який найглибший океан? ( Тихий океан)
- Давайте каліграфічно запишемо середню глибину тихого океану.
Вона сягає 3976м.
- Яке це число?
- Скільки всього сотень у ньому?
- А тепер запишемо довжину найглибшого місця в океані.
- Із цією перешкодою ми справились і непомітно підійшли до
бухти «Задачна». Щоб успішно закинути якір, нам потрібно розв’язати задачу.
Вона у вас на партах.
Усього – 34км
Проїхав – 2год зі швидкістю 14км/год
Залишилось – ?
Аналіз розв’язування задачі :
Вчитель: Про що треба дізнатися
в задачі?
Розв’язок задачі.
1)14*2=28(км) проїхав
2)34-28=6(км) залишилось
- З задачею ми справились.
Фізкультхвилинка .Підводна
течія.
«На
морі»
Хвилі бавляться та
б'ються, Роблять хвильові
рухи руками
Наче неслухи-хлоп'ята. перед собою, зліва направо і
навпаки.
I стрибають, і сміються:
Вітер їм лоскоче п'яти. Стрибають.
Вгору, вниз і знову вгору Руки вниз — вгору, очима
Підганяє дужий вітер. слідкують за рухами.
Розгойдав він ціле море — Розводять руки
в сторони,
Як же хвилям не радіти! усміхаються.
IV . Вивчення нового матеріалу.
- Тепер
ми можемо висадитись на острів «Нових знань».
- Тут
нас зустріли жителі цього острову, які і ознайомлять нас з новими знаннями,
тобто з геометричними тілами.
А тепер, діти , на кожній парті лежать
геометричні фігури.
Потрібно з даних фігур скласти свою фігуру і відгадати загадки.
Робота в парах
Загадки
Чи нас постав, чи покрути,
Торкнись, порухай, чи потри,
Принеси туди – сюди –
У нас всього –по три.
Вершини три і три кути,
Три сторони – як не крути.
(трикутник)
Він у сторони протяг
Рівненькі відрізки,
Поміж них у нього
4кути - ріжки.
(квадрат)
Не стоїть і не стрибає,
Жодного кута немає. (круг)
Молодці ! Ви легко справились із
завданням
2.Робота з підручником.
Прочитайте пояснення про геометричні
тіла та плоскі фігури. №408
Запитання
– То які ж предмети ми відносимо до геометричних
тіл?
– А які ж фігури називаємо плоскими?
Розгляд тіл на першому форзаці, та
малюнку №411
V
. Узагальнення та систематизація знань.
- Тепер продовжимо нашу подорож. Шлях наш пролягає через
Атлантичний океан, в якому рухається тепла
течія Гольфстрім. Щоб вона нас не віднесла в сторону, нам потрібно
виконати ще одне завдання – виконати дії над іменованими числами.
Гра «Знайди пару».
.
110т 6500см
32м8см 20ц2кг
65м 3208см
2002кг 2600г
2кг600г 126см
12дм6см 110000кг
VI. Закріплення знань
- А зараз ми створимо асоціативний кущик з геометричних тіл.
- Відкрийте форзац підручника, де зображені малюнки
геометричних тіл. Ще раз прочитайте ці назви.
- А тепер погляньте на екран, на ньому зображені предмети. Ваше
завдання сказати, на які геометричні тіла схожі ці предмети.
- А зараз знайдіть номер 411. Скажіть які геометричні тіла
нагадують вам ці фігури.
(Конус, кулю, циліндр)
VII. Підсумок уроку.
- Ось наша мандрівка і закінчилася.
- Про що ми хотіли дізнатися на острові «Нових знань»?
- Чи досягли ми своєї очікуваної мрії?
- Що допомогло нам подолати перешкоди на шляху до мрії?
(математичні знання)
- Діти, на цьому острові є дерево мрій.
- Давайте візьмемо листочки і запишемо свої мрії на них.Кожен з
вас прикріпить цей листок на дерево.Нехай всі наші мрії збуваються -
- Але ж у нас у класі є гості, давайте і їм пошлемо побажання
(діти говорять побажання)
1) Бажаємо розумних і кмітливих учнів.
2) Здоров’я, наснаги, високої зарплати.
3) Тепла, любові і затишку в хаті.
Вправа «незакінчене речення»
Цей урок навчив мене…
Я навчився … .
Я вмію … .
.Оцінювання дітей
- А ви дітки, молодці,
Справжні моряки й морячки,
Швидко дуже рахували,
Всі задачі розв’язали,
Свою спритність показали.
То ж бажаю вам щастя зимного
Неба голубого, хліба запашного.
VIII. Домашнє завдання.
УКРАЇНА – ЄДИНА КРАЇНА
Перший урок. 4 клас.
ТЕМА: Україна – єдина країна.
МЕТА: розширити поняття про єдність, незалежність і суверенність нашої держави, сприяти формуванню національної самосвідомості школярів; розвивати в учнів активну громадянську позицію щодо єдиної, цілісної держави; виховувати майбутнього захисника своєї Вітчизни, любов до рідного краю.
ОБЛАДНАННЯ: карта України, українські краєвиди, малюнки дітей, Конституція України, зображення державних симвовлів, вишиті рушники, квіти для віночка, стрічки.
Вишита колоссям і калиною,
Вигойдана співом солов’я,
Зветься величаво – Україною,
Земле зачарована моя.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
Вчитель говорить слова під музику.
Вчитель
Моя найкраща в світі сторона,
Чарівна, неповторна, Україно!
Для мене в цілім світі ти — одна
І рідна, й мила, дорога, єдина.
Учень 1
Ми всі малі пагінчики твої
Прийшли у світ, щоб в нім добро творити.
Хоч, може, й кращі є на цій землі краї,
Та нам судилось в Україні жити.
Учень 2
Ми — патріоти, дочки і сини,
Для твого блага все в житті здолаєм!
Бо ти найкращий, краю мій ясний,
Вітчизну й матір ми не вибираєм.
Вчитель
А просто любимо, бо ця земля свята,
Вона нас народила і зростила.
Вітчизною зовемо неспроста,
Бо нам вона дала і душу, й крила.
– Діти, сьогодні ми здійснимо подорож просторами нашої держави. Мандруючи, потрапимо у наймальовничіші куточки країни і зберемо віночок з її багатств.
ІІ. Основна частина
Спочатку заглянемо у рідне містечко – Нововолинськ, розповімо усій країні про наше привітне місто і талановитих його мешканців.
1 учень – короткі відомості про Нововолинськ.
2 учень – розповідь про нововолинського поета Олександра Каліщука та ознайомлення з його заповідями.
10 порад від Олександра Каліщука:
1. Шукай, не зупиняйся.
2. Іди вперед, не оглядайся.
3. Сумнівайся і виправляйся.
4. Помиляйся, але кайся.
5. Удосконалюйся, навчайся.
6. І не спіши, і не гайся.
7. З минулим попрощайся.
8. Любити людей старайся.
9. Від зла завжди відвертайся.
10. Добру лише і Богу поклоняйся.
3 учень – зачитує вірш Олександра Каліщука.
Вчитель
Безумовно, найціннішим надбанням Нововолинська є його мешканці. Завдяки їхній натхненній праці та творчості і розвивається наша мала Батьківщина.
Ось ми і наблизились до столиці України – древнього Києва. Це величне місто відкриває перед нами свої простори.
Вашій увазі пропонується міні- проект «Київ – столиця України», підготовлений учнями нашого класу.
(Представлення міні-проекту учнями.)
Вчитель
Україно! Символи твої
Пронесемо ми через віки!
Лиш тобі серця даруємо палкі!
На дорогах Всесвіту для нас
Урочисто гімн коли звучить!
У шанобі, з трепетом у серці
І дорослий і малий мовчить!
(Звучить Гімн України)
Вчитель
Важкі часи настали для нашої держави. Нас хочуть розділити , але ми – українці – сильна нація, і Україна – єдина країна. Кожен з нас має любити свій народ, його культуру і традиції, як це робили ті, хто загинув за нашу незалежність на Майдані та на полі бою. Вшануємо пам’ять загиблих героїв хвилиною мовчання.
(Горить свічка пам’яті…)
Відвідавши древнє місто ми подорожуємо далі, а наш віночок поповнюється ще однією квіточкою.
І ось ми завітали у гарний, мальовничий, багатий край, а ім’я йому – Донбас. Зараз ми на сході, а щоб потрапити сюди із заходу, потрібно йти 90 днів, долаючи пішки по 30 кілометрів щоденно.
Багаті землі цієї території на корисні копалини. На сході України, як і на заході ( зокрема у нашому місті), є поклади кам’яного вугілля. Шахтарі працюють над видобуванням його, щоб забезпечити тепло наших осель.
Детальніше про це нам розкажуть наші дослідники.
(Доповіді дітей)
Після того, як ми ознайомилися з корисними копалинами рідного краю, наш віночок збагатився ще однією квіточкою.
Нас манить до себе красою морської блакиті і вершинами могутніх гір величний Крим.
ВІРШ ПРО УКРАЇНУ
Ось небо блакитне і сонце в зеніті!
Моя Україна найкраща у …. (світі!)
Моя Україна – це ліс і озерця,
Безмежні степи і чарівні … (джерельця.)
Красиві пейзажі і гори високі,
Маленькі струмочки і річки… (глибокі.)
Сади чарівні, мальовничії села,
Моя Україна – це пісня … (весела.)
Це щира, багата, як світ її мова,
Крилата така, мелодійна … (чудова.)
Її обереги верба і калина,
Найкраща у світі – …( моя Україна.)
Бо нам найрідніші Вітчизна і мати.
То як же нам, дітям, її не кохати!
Моя Україна – козацькая слава!
Така волелюбна й мирна … (держава.)
Вона дорога нам, і рідна, і мила,
Бо світ перед нами, як мати, … (відкрила.)
Вітчизна свята, дорога Україна,
Для кожного з нас ти у світі – … (єдина.)
У наш український віночок вплетемо ще одну квіточку. Подивіться, який він став пишний та красивий. Але все-таки чогось не вистачає? Чого?
– Стрічок.
– Мандруючи територією України, ми ще раз переконалися, що наша держава …
Вчитель прикріплює стрічки до віночка, на яких написані епітети до слова Україна: мальовнича, рідна, мелодійна, дивовижна, єдина…
III. Підсумок уроку.
Вчитель
Саме ви, діти, – майбутнє нашої держави. Тож своїми знаннями, працею, здобутками збагачуйте її. Будьте гідними своїх предків, любіть рідну землю, бережіть волю і незалежність України, шануйте свій народ і нашу солов’їну мову.
МИ – ЄДИНА КРАЇНА! Незважаючи на усі негаразди, ми прагнемо одного – спокою, миру та чистого блакитного неба над головою.
(Звучить молитва за Україну)
Немає коментарів:
Дописати коментар