Дистанційне навчання!!!




Літературне читання

Узагальнення знань за розділом

 «Літературні казки зарубіжних письменників»

Пограємо?







Математика

Повторення вивченого матеріалу


Гра «Найкращий обчислювач»




Робота з підручником ( с. 146)
Виконати № 1-8




Природознавство

НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЕКТ
«ВОДОЙМИ РІДНОГО КРАЮ, ЇХНІЙ СТАН ТА ОХОРОНА»


Підготувати проект, використовуючи підручник с. 143


Трудове навчання

Свято Пасхи недалечко, 
Люди звичай бережуть, –
 Розмальовують яєчка, 
Пишні пасочки печуть.
 Святкування йде віками, – 
Це такі чудові дні: 
В гості йти, під рушниками 
Страви нести запашні. 
Доброзичливо, з любов’ю, 
Мати щирі почуття, 
Людям зичити здоров’я
 І щасливого життя! 

Пропоную виготовити святкову поробку. 
(Фото робіт, які ви пришлете у вайбер обов'язково опублікую у блозі!)







Українська мова


РОЛЬ ПРИСЛІВНИКІВ-СИНОНІМІВ У МОВЛЕННІ

— Яка частина мови називається прислівником? 
— Доведіть, що це незмінна частина мови. 

Гра «“Зайве” слово» ˝ 
Вголос, уважний, вранці, вгору. 
Чесно, охайно, сум, взимку. 
— Розберіть за будовою слово чесно. 

— Прочитайте прислівники парами. Що ви помітили? 
Гарно               добре 
недалеко         близько 
колись             інколи 
дуже                надто 
незабаром       скоро 
швидко           хутко 
— Серед прислівників є слова, близькі за значенням,— синоніми.
Наприклад: навколо і навкруги, гарно і чудово, старанно і ретельно. 

Робота за підручником (с. 166–167) 
Вправа 326, 327 

1) Замініть вислови синонімічними прислівниками. 
Лягти разом з курами —
надворі, хоч в око стрельни —
2) Запишіть речення, замінюючи виділені слова прислівниками-синонімами. 
Він прокидається ані світ, ані зоря. 
Завдання виконує п’яте через десяте. 
Працює, як сонна муха. 
Як сніг на голову, у щоденнику з’явилися погані оцінки. 
Виконати вправу 327


Літературне читання

Контрольна робота з літературного читання: 

робота з літературним твором

Прочитайте уважно текст  (натисніть на посилання)

Дайте відповіді на питання (Перейдіть за посиланням)


Будьте уважні! Відповіді за тест зараховуватимуться 1 раз




Українська мова

ПОНЯТТЯ ПРО ПРИСЛІВНИК ЯК ЧАСТИНУ МОВИ (значення, питання, роль у реченні, зв’язок з дієсловами) 


— Сьогодні  ви дізнаєтеся про нову частину мови. 





Прочитайте правило в підручнику (с.165)

— Яким є значення прислівника? 
— На які питання відповідають прислівники? 
— З якими словами найчастіше пов’язуються? 
— Якими членами речення найчастіше бувають? 

Вправи 323–324 

Словникова робота 

- Маленькі будиночки по коліях біжать, 
Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять. (Трамвай) 

- Зачепився він за дріт: 
«Їду, їду в далеч міст! 
Їду, їду, не трясу, 
Гей, сідайте, підвезу!» (Тролейбус) 

Трамвай (англ. tramway, від tram — вагон, візок, і way — шлях) — наземний рейковий вид міського транспорту, переважно вуличний. 
Тролейбус — безрейковий механічний транспортний засіб (переважно пасажирський, хоча зустрічаються тролейбуси вантажні і спеціального призначення) контактного типу з електричним приводом. 
Слово тролейбус запозичене з англ. trolley bus, що в перекладі означає візок, що котиться по дротах.

 Первинне закріплення

— Замініть подані словосполучення одним словом-прислівником. 
Бігти, переганяючи один одного...                        уперше 
Повернутися додому у призначену годину...       наввипередки 
Йти, не знаючи дороги...                                        наздогад 
Брати участь у змаганнях перший раз...               вчасно 


— Доповніть речення прислівниками. 
Весняне сонце світить (як?)... 
Хмарки пливуть в небі (куди?)... 
Літак летить (коли?)... 
Проліски розцвіли (як?)... 

Виконайте вправу № 325


Математика 

Контрольна робота


Виконайте роботу  (Будьде уважні! Тестування можна пройти 1 раз. Задачі розв'язуйте діями з поясненнями, рівняння - за вивченим алгоритмом, приклади розв'яжіть на чорнетці, а в роботі записуйте в рядок. ) .


Оцінки за роботу отримаєте у вайбер






Літературне читання

Микола Носов «Мишкова каша»


Біографічна довідка


— Народився Микола Носов 10 (23) листопада 1908 р. в Києві в сім'ї актора естради. Дитинство його пройшло в селищі Ірпінь, недалеко від Києва, де хлопчик і почав вчитися в гімназії. Різнобічно обдарований Микола з гімназійних років захоплювався музикою, театром, творчістю — поряд із шахами, фотографією, електротехнікою, радіоаматорством, був газетним торговцем, землекопом, косарем.
Почав публікувати оповідання у 1938 р.: „Витівники”, „Живий капелюх”, „Огірки”, „Чудові брюки”, „Мишкова каша”, „Городники”, „Фантазери” та ін., надруковані головним чином у дитячому журналі „Мурзилка”.
За словами самого Носова, до літератури він прийшов випадково: народився син, і потрібно було розповідати йому все нові й нові казки, кумедні оповідання для нього і його приятелів-дошкільнят.

Читання оповідання «Мишкова каша» ( натисніть на посилання)

Також можна прослухати:




— Де відбуваються описані в оповіданні події?
— Хто приїхав у гості до автора?
— Куди поїхала мама?
— Що пообіцяли їй хлопці?
— Що хлопці робили на річці?
— Як вони варили кашу?
— Як ви розумієте вислів „передав куті меду”?
Передати куті меду — перевищувати норму, міру в чому-небудь.
— Чому Мишко не приніс води?
— Як хлопці намагалися дістати воду?
— Чи вдалося їм це?
— Чи поїли вони каші? Чому?
— Хто смажив пічкурів?
— Хто нагодував хлопців?





Українська мова

Перевірна робота з теми «Дієслово»

Пройди тестування (Будьде уважні! Тестування можна пройти 1 раз) .
 Оцінки за роботу отримаєте у вайбер

ПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ З МОВИ («Дієслово»)



Математика

Ділення чисел, що закінчуються нулями. 
Дії з іменованими числами. Розв'язування задач 

Усні обчислення.
а) Завдання № 911.
• Довжина прямокутника 15 м, ширина — 4 м. Знайди периметр і площу прямокутника
• Площа прямокутника 90 м2, ширина — 5 м. Яка довжина прямокутника?
• Периметр прямокутника 24 м, довжина — 9 м. Яка його ширина?

Розвиток математичних знань.
1. Ділення круглих чисел (№ 912).
2. Дії з іменованими числами (№ 913).
3. Знаходження значення виразів (№ 914).
4. Розв'язування задач.
а) Задача № 915.
 Скільки мішків зібрали з першої (другої) ділянки?
— З якої ділянки зібрали картоплі більше?
— Як дізнатися, на скільки мішків більше картоплі зібрали з другої ділянки, ніж з першої?
— А на скільки більше кілограмів картоплі зібрали з другої ділянки?
— Що це означає?
— Скільки кілограмів картоплі в 1 мішку?
Ми тут мали справу з двома різницями. 2 мішки — це різниця між двома ділянками у мішках, 100 кг — та сама різниця, але виражена у кілограмах.
б) Задача № 916.
5. Порівняння іменованих чисел (№ 917).




Літературне читання

Життя і творчість Льюїса Керолла
"Аліса в країні чудес"


- Який твір називається казкою? 
 - Які існують дві окремі групи казок?
 - Чим вони відрізняються одна від одної?
- Які три типи казок ви знаєте? 



-       Сьогодні я вас запрошую в подорож у дивовижну країну, яка не існує на карті. В цій країні немає ніяких обмежень для польоту фантазії, тут можна вигадувати казна-що, не боячись нікого. Іншими словами, можна бути собою, вільною особистістю, котра здатна міняти все довкола силою своєї уяви. Я гадаю, що вам відома ця країна з дитинства. Адже це казкова країна – Країна Чудес. 

-Ми ознайомимося з фрагментом  повісті-казки «Аліса в країні чудес», яку вже ось сто років залюбки читають не тільки діти, а й дорослі в усьому світі. За нею створено мультфільми, кінофільми і поставлено п’єси. Цей твір перекладено понад сотнею мов. 

Читати фрагмент у позакласному читанні (с.67-69)

Можна переглянути мультфільм "Аліса в країні чудес"




Математика


Ділення багатоцифрових чисел на двоцифрові круглі у випадку, коли в частці є нулі. 

Усний рахунок ( у відповідь вписуй тільки цифри)

Робота з підручником (с. 144)

Завдання №902 (усно)
Завдання № 903 (1)
Розгляньте записи і поясніть розв'язування
Перевірте результати ділення дією множення.
Виконання завдання № 903 (2), №904
Розв'язування рівнянь (№ 905)
Робота над задачами № 906




Природознавство

ЯКЕ ЗНАЧЕННЯ ВОДОЙМ ДЛЯ ЖИТТЯ ЛЮДЕЙ?


Перевір свої досягнення з попередньої теми

— Яку роль відіграє вода в житті людини?
— Скільки води на Землі — багато або мало?
— Якщо подивитися на нашу планету з космосу, то правильніше її називати не Землею, а Водою. Яка ж це земна куля, якщо землі на її поверхні не більше 1/3, а все інше — вода: річки, озера, моря, океани, болота?
— Річки є народним багатством. З давніх-давен люди селилися поблизу річок. Брали з них воду, ловили рибу, сплавляли ліс. Тепер на великих річках побудовано електростанції. Вони дають електричний струм. Очищена вода поступає у водопроводи. Річками перевозять пасажирів, різні вантажі. У них мешкають звірі, риби, водоплавні птахи. Біля річок завжди свіже повітря, тому тут добре відпочивати. Щоб вода не підмивала береги і річка не замулювалася, її обсаджують деревами.
— Які річки протікають у нашій місцевості?
— Які озера України ви знаєте?
— Де знаходиться озеро Світязь? озеро Синевир? озеро Ялпуг? озеро Кагул? озеро Сиваш?
— Які з цих озер прісні, а які солоні?

— Прочитайте розповідь розумниці Дзвіночки (с. 141)
— Чому озера, річки, водосховища, ставки в Україні називають справжніми оберегами дорогоцінної прісної води?
— Як з давніх-давен шанували водойми в Україні?

Прочитайте мудрі народні приказки й прислів’я про воду та водойми і поясніть, про що вони розповідають.(с. 141)
— Доведіть, що по території України водні запаси (ресурси) розподілені дуже нерівномірно. Як забезпеченість водою впливає на все живе?
— Що станеться, якщо люди будуть забруднювати безцінну прісну воду річок, озер, водосховищ і ставків відходами свого господарювання?
— Прочитайте і запам’ятайте висновки у рубриці «Сторінками Книги корисних знань про природу України».

Розв'язування екологічних задач

1. У квартирі несправний кран, з якого за годину витікає 1 склянка води. Скільки чистої води витікає за добу? за 10 днів?

2. При витоку з крану води за добу набирають одне відро. Скільки відер води набереться за тиждень? за місяць?

3.  Завод за одну хвилину викидає 25 літрів відходів. Скільки літрів відходів викидає завод за 2 хвилини?

4. 1 літр стічних вод приводить у непридатність 100 літрів чистої води. Скільки чистої води приведе в непридатність 5 літрів стічних вод?




Літературне читання

Роальд Дал (1916-1990)

«Чарлі і шоколадна фабрика».


Продовжуємо працювати над темою


Математика


Ділення виду 45780 : 60 і 299600 : 700. Задачі на рух



 Усний рахунок (натисни на посилання. Використовуй тільки цифри)


Робота за вправою № 893.

Ділення круглого багатоцифрового числа на кругле двоцифрове число.

32580: 60= 
Перше неповне ділене 325 сотень. У частці буде три цифри. Поділимо 325 сотень на 60. Для цього 32 поділимо на 6, буде 5 (сотень). Множимо 60 на 5, буде 300. В остачі 25 сотень. Друге неповне ділене 258 десятків, яке поділимо на 60 і одержимо 4 десятки. Множимо 60 на 4, буде 240 десятків. В остачі 18 десятків.
Третє неповне ділене 180 одиниць ділимо на 60, буде 3 одиниці. Остачі немає. Частка 543.
У ході письмового ділення ми користувалися правилом ділення сухій на число.

32580 : 60 = (30000 + 2400 + 180) : 60 = 500 + 40 + 3.

Опрацюйте у підручнику с.143 :

а) Вправа № 895.
б) Вправа № 896.

Виконайте  завдання № 897

Робота над задачами.
а) Задача № 894

— Яка швидкість колісного трактора? 
— А гусеничного? 
— Як знайти швидкість гусеничного трактора? 
— Маючи швидкості обох тракторів, про що можемо дізнатися? 
— Що для цього треба зробити?
— Через скільки годин відстань між ними буде 120 км?
— Запишіть розв'язання задачі 

б) Задача № 898.
в) Задача 899 (за бажанням)


Природознавство 

Особливості Чорного і Азовського морів


В ці весняні холодні  дні хочеться тепла …
 Вирушаймо всі до моря, відпочинем, дітвора!


-         А хто з вас був на морі?
-         Щоб ви сказали про море ?
(Вибрати із слів ті, які на вашу думку підходять до моря )
Море – літо, сонце, тепло, медузи, відпочинок, дельфіни, пісок, зима, завірюха,  листопад, сніг, мороз,  вода,  соняшник
Море – це частина океану, яка заходить в сушу.
- А чим море відрізняється від інших водойм?
Наша країна морська держава. Вона має вихід до Чорного й

Азовського морів.

Чорне море омиває береги не тільки України, а й Росії, Грузії, Туреччини, Болгарії та Румунії.

Чорне море велике і глибоке. Воно мілке біля берегів. Береги у багатьох місцях вкриті піском.

Чорне море полюбили греки, назвали його Море Гостинне. Проте згодом один моряк зауважив:
-         Це неправильна назва! Погляньте на якір: кілька днів на глибині понад 150 метрів – і він під дією сірководню стає чорним, немов мазут! Це – Чорне море!

Азовське море набагато менше, ніж Чорне. Це море мілке і добре прогрівається сонячними променями.

Назва Азовського моря походить, можливо, від  арабського Бахр-ель-Азов, тобто «синє море». Можливо, від міста Азова, що було розташоване на його узбережжі. Азовське море красою не вражає. Давні греки називали його Меотійським болотом. Вода в ньому каламутна, тьмяна, зеленкувато-бурого кольору.


Робота з підручником (с. 138- 140)
Зошит с. 55

Основи здоров'я


Робота в зошиті с. 41


Українська мова


ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО ПРО ДІЄСЛОВО 

Сьогодні на ми повторимо все про дієслово як частину мови
1. Що таке дієслово? Наведіть приклади.
2. Що таке неозначена форма? Наведіть приклади.
3. Як пишуться дієслова з часткою не?
4. Як змінюються дієслова?
5. На які питання відповідають дієслова минулого часу?
6. На які питання відповідають дієслова теперішнього часу
7. На які питання відповідають дієслова майбутнього часу?
8. Яку дію називають дієслова минулого, теперішнього і майбутнього часів? Наведіть приклади. 
9. Як змінюються дієслова теперішнього, майбутнього і минулого часів? Наведіть приклади. 
10. Яким членом речення найчастіше буває дієслово?





— Випишіть із поданих речень дієслова. Визначте час дієслів.
Велика хмара нависла над лісом.
Скоро у полі задзвенить жайворонкова пісня.
Джерельце під вербою виблискує водою.
— Утворіть форму інших часів.
Зразок: Нависла (мин. ч.), нависне (майб. ч.), висне (теп. ч.).
Задзвенить
Виблискує

— Із поданих слів складіть речення, а із них — текст. Доберіть заголовок.
Підкресліть дієслова, визначте час.
Пташенята, у, скоро, з’являться, нього.
Сонце, вище, все, підіймається, землею, над, весняне.
Виспівує, жайворонок, тому, так, і, польовий.
Полі, у, дзвенить, пісня, жайворонкова.
Він, з, ділиться, нами, своєю, радістю.

 Списати текст. Замінити дієслова у майбутньому часі дієсловами минулого часу, визначити рід. 
ПЕРША КВІТКА ВЕСНИ
Під листяною ковдрою землі буде зимувати цибулинка проліска. Довгу зиму вона буде дрімати й прислухатися: чи не заспіває жайворонок. 
Раптом цибулинка почує спів жайворонка. Весна! 
І сонечко із радістю буде допомагати квітці прокинутися. 

Виконати вправу 320


Інтернет олімпіада з української мови Всеосвіта весна - 2020


Що робить учень після того як отримав код доступу:

  • 2 Перейдіть за посиланням на сторінку проходження онлайн олімпіади vseosvita.ua/go;
  • 3 Введіть код доступу який отримали від вчителя;
  • 4 Ознайомтеся з правилами проходження олімпіади;
  • 5 Виконуйте завдання. Час проходження онлайн олімпіади складає 40 хвилин. Після проходження олімпіади, Ви одразу отримуєте результати та нагороди.

Літературне читання

Роальд Дал (1916-1990)
«Чарлі і шоколадна фабрика».


-А чи любите ви шоколад?
-Як часто ви куштуєте шоколадні цукерки?
-А чи були ви коли не будь в житті на шоколадній фабриці?
Кожен з вас добре знає, що їсти багато шоколаду – це шкідливо. А чи буває багато шоколаду?

У світі багато письменників, які пишуть цікаві твори для дітей, але серед усіх них є той, хто так близько наблизився до дитячих мрій. З творами класика дитячої літератури ХХ століття Роальда Дала українські читачі познайомилися нещодавно. От і ми з вами сьогодні на уроці теж більше дізнаємось про таку талановиту людину.



-Як часто ви отримуєте подарунки?
-Чи завжди батьки купують вам шоколад?
Наш головний герой, якого звали Чарлі, зростав у незаможній родині. Батьки не часто робили подарунки своєму сину. І лише один раз на рік, в день народження хлопчика, він мав можливість отримати від мами й тата шоколадний батончик.
Але не дивлячись на те, що родина була бідною і мала певні обмеження, хлопчик мав значно більше – добре серце. Саме через це з ним і трапилася цікава та фантастична пригода.




 


Карантин - не привід забувати основи безпечної поведінки. 
Тому, патрульна поліція запустила ШКОЛУ БЕЗПЕКИ ОНЛАЙН. 





Сьогодні, вони пропонують  відео урок для учнів молодших класів. Діти мають змогу, разом з батьками подивитися відео, виконати завдання, викласти його в  групу на фейсбуці: https://www.facebook.com/groups/189840611647109/.


НАЙКРАЩІ ОТРИМАЮТЬ ПОДАРУНКИ ВІД ПАТРУЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ,
 а всі хто долучаться до нашої школи безпеки онлайн, життєво необхідні та такі прості знання з основ безпечної поведінки.



Українська мова

Урок розвитку звязного мовлення

Незважаючи на  епідеміологічну ситуацію у нашій країні, пропоную подивитися у вікно. 
Що ви там побачили? Так! Прийшла весна!
Чудовий світ природи вабить нас, закликає прислухатися, поспостерігати, відчути й висловити свої почуття на папері.
    Тож пропоную Вам  стати письменниками й написати твір “ Весна”

Рекомендації:

-пишіть самі;
-пишіть те , що відчуваєте;
- пишіть з гарним настроєм;
- пишіть все, що спадає вам на думку;
-не бійтеся фантазувати;
- не спиняйте своїх думок.

    Перед тим, як Ви самостійно почнете працювати, пропоную декілька цікавих вправ. Вони допоможуть зібратися, налаштуватися й творчо попрацювати над твором.
1.    



2.                Гра “ Добери епітети”

Епітети - гарні прикметники.
Доберіть епітети   до слів:
весна ( яка?)..., ...,  ...
трава ( яка?)..., …, …
квіти(які?) …, …, …
сонце ( яке?) …, …, …
небо (яке?) …, …, …

3.                Гра “ Порівняй”

Доберіть порівняння до слова весна.
Весна, мов…
весна, ніби…

                Актуалізуємо свої знання

Пригадайте! 

  • З скількох частин складається текст?
  • Як називається кожна частина?
  • Як пишемо кожну частину тексту?
Текст має три частини: зачин, основна частина, кінцівка. Кожну частину пишемо з абзацу.
Перед тим, як Ви почнете самостійну роботу, хочу подарувати Вам зразок твору про весну. 
                         Весна
      У наше місто прийшла весна.Вона ступає легким кроком, обережно. ЇЇ настрій постійно змінюється, немов у вередливої дитини. То вона весела й сонячна, то насуплено дує вітрами і кидає снігом. 
      Та все ж весна  прийшла.  Вона, мов фея, пофарбувала травичку у зелений колір, кинула в небо блакитну хустинку, засвітила теплі промінчики лагідного сонечка, розбудила гомінких пташок, додала клопоту людям. Все навкруги радіє приходу весни.  Заспане сонечко всміхається першим квітам, виманює полохливих комах зі своїх схованок. Блакитне небо прикрасило себе білими легкими хмаринками. Перші  квіти  піднімають свої голівки до неба і милюються красою весняної природи.
   Місто стає  гарним від цвіту дерев. Воно разом з нами радіє весні. 

                         
Напишіть твір “ Весна” на окремих аркушах ( в подальшому ми перепишемо його у зошити для розвитку мовлення)
Бажаю успіхів!


Математика

Порівняння задач на пропорційне ділення. Письмове ділення з остачею на круглі числа

 Усні обчислення.
а) Виконати ділення з остачею.
45 : 4 =              76 : 8 =
64 : 15 =              259 : 50 =
б) Перевірити, чи правильно виконано ділення з остачею.
40 : 6 = 6 (ост. 4)
60 : 25 = 1 (ост. 35)  
425 : 70 = 6 (ост. 15)


Робота за підручником (с. 141-142).
а) Обчислення прикладів на ділення з остачею № 885
б) Обчислення виразів № 886
в) Розв'язування рівнянь № 888.
г) Робота над задачами № 887
Висновок: друга задача є оберненою до першої.
д )виконання завдання № 890 (усно)



Я у Світі

Працювати в зошиті с. 34-35





Літературне читання

Марія Парр  "Тоня Ґліммердал"
(уривки)
Прочитати твір (за посиланням)
  • Яке враження  справила на вас ця книга?
  • Про що ця книжка?
  • Чим ця книжка вас зачепила?


Українська мова


ДІЄСЛОВА НА -ся (-сь) 


Сьогодні ви дізнаєтеся про літературну вимову і правопис діє- слів на -ся (-сь). 
Що означають дієслова на -ся, -сь?

Виконаємо вправу №315 (с. 160-161)

Прочитайте вірші, порівняйте їх за змістом. 
Якого змісту набуде речення "А бабуся одягає, дідусь у чоботи взуває", якщо до дієслів одягає, взуває додати -ся?

Висновок: Дієслова на –ся(-сь) називають дію, що спрямована на самого виконавця (на себе), а без -ся, (-сь)  - називають дію, спрямовану на іншу особу. 



Вправа 316
Зразок: Поклонилися - мин.час, мн.

Закони письма і вимови вивчай: 

Написано -ться, а ти [ц’:а] вимовляй. 
Хто рано прокидається, 
Зарядкою займається, 
Роботи не боїться, 

Той завжди добре вчиться. 


Написано -шся, а ти [с’:а] вимовляй. 
Швиденько одягаєшся, 
В дорозі не спиняєшся. 
Так, друже мій, ніколи 

Не спізнишся до школи. 

Вивчи правило правопису і вимови- шся, -ться (с.162). Опрацюй табличку " Правильно вимовляй і пиши"

Вправа 318

Виконай тест


Математика

Письмове ділення трицифрових чисел на круглі двоцифрові числа з остачею

Математична розминка ( натисни посилання ) 

У відповіді використовувати тільки цифри!


— Увага!
— Розгляньте, як знайшли частку та остачу — № 876 (с. 140).
— Розгляньте записи та поясніть обчислення — № 878 (с. 141).


Робота за підручником (с. 140-141).

а) Обчислення прикладів на ділення з остачею № 877
б) Розв’язування рівнянь № 879
в) Робота над задачами № 880, 881
г) Виконання завдання з логічним навантаженням № 882 ( за бажанням)



Вітаю всіх учнів!



Закликаю вас дотримуватися правил особистої гігієни та правил запобігання розповсюдження коронавірусу. 

Любі діти, ознайомтеся з профілактичними заходами, щоб вберегтися від хвороби.







Літературне читання


Урок позакласного читання

Казки зарубіжних письменників 
Г. К. Андерсен "Русалонька" ,
Джанні Родарі «Чародійна палиця»

Прочитати твори в позакласному читанні (с 62-70)

Можна прочитати  за посиланням «Русалонька»

Пойдіть тест      https://vseosvita.ua/test/start/rsw884



Знайдіть і зачитайте у тексті кого зустрів Клавдіо під брамою?
- Знайдіть опис палиці.
- На що перетворилася палиця?
Давайте дамо характеристику героям казки.
- Що можемо сказати про хлопчика, яким він був?
Клавдіо –
-Яким був дідусь?
Дідусь –
- Чому вчить нас казка?
- Виберіть прислів’я , яке найбільше підходить для визначення головної думки казки.
- Поясніть, як ви розумієте зміст кожного прислів’я?
Добре роби — добре й буде.
Живи так, щоб тобі було добре, а другим ще краще.
Доброго тримайся, поганого цурайся.


Математика


 Ділення з остачею на двоцифрове число. Усне ділення круглих чисел на розрядні числа. Задачі на пропорційне ділення

Усний рахунок
Обчисли. Порівняй значення кожної пари виразів.
54 : (2 • 9)        32 : (4 • 4)         96 : (12 - 4)
54 : 2 : 9           32 : 4 : 4            96 : 4 : 12
Обчисли зручним способом.
 4 ●320●5                        15 •  2 • 240    
 180 • 5 • 20                     50• 128• 2

 Увага!

Щоб виконати ділення з остачею, потрібно:

1) знайти найбільше число, яке менше від діленого і ділиться на дільник без остачі;
2) виконати ділення цього числа і знайти неповну частку;
3) знайти остачу, віднявши від діленого те число, яке ділиться на дане число без остачі.

— Виконайте ділення з остачею — № 867 (2) (с. 139).
— Розгляньте пояснення ділення з остачею (№ 868, с. 139).
Робота за підручником (с. 139).
а) Обчисліть приклади на ділення з остачею — № 869
Зразок
40 : 12 = 3 (ост. 4)
630 : 30 = 21

б) Практичне розв’язування задач № 870,871 


Природознавство

Чим схожі всі річки?

Пригадайте:

Багато річок є на Землі. Вони течуть повз міста і села, несуть свої води до морів та океанів.

        Річка – це природний потік води у зниженні рельєфу, де є схили. Початок їй дають джерела, які виходять на земну поверхню. Багато річок беруть початок з озер, боліт, зі схилів гір. Кожна річка починається невеликим струмком, який впадає в інший струмок. Кілька струмків утворюють річку. Річки несуть свої води в моря й океани.
Річки течуть зниженнями – долинами. Місце, де річка бере початок називають – витоком. Витоком може бути джерело, озеро, болото. Місце, де річка впадає в море чи іншу річку називають – гирлом. Заглибину, в якій тече річка, називають руслом. У великі ріки впадають менші – притоки ( ліві, праві ). Щоб визначити, де лівий берег, а де правий, стають обличчям за течією річки. Праворуч – правий берег, ліворуч – лівий берег.



За допомогою фізичної карти України відшукайте найбільші ріки України, їхні притоки, дослідіть, де вони беруть початок і куди впадають.

Опрацюйте матеріал підручника (с.134-135)


Чи все ви зрозуміли? Зіграємо?



Не забувайте вести календар природи!!!!
Зошит с.50-53



Доброго ранку, любі діти та батьки! 
Сьогодні день почнемо з зарядки!




Українська мова


ДІЄСЛОВА МИНУЛОГО ЧАСУ 

Повторення вивченого про дієслово 
  Дієслово 
- Називає... 
- Відповідає... 
- Виражає дію... 

- Змінюється за... 

Сьогодні ви дізнаєтеся, як змінюються дієслова минулого часу. 

Дієслова минулого часу (натисніть на посилання)


ДІЄСЛОВА МИНУЛОГО ЧАСУ: 
- змінюються: за числами; за родами (у 3-й особі однини); 
- не змінюються за особами. 

Робота за підручником (с. 158–160) 
Вправи 310–314



Літературне читання 

 Алан Мілн " Вінні Пух і всі, всі, всі..."


Продовжуємо працювати над темою.

 і переглянути мультфільми:

"Новые приключения Винни Пуха"





"Винни Пух и все, все, все"





Математика


Гра "так - ні"(натисни на посилання)

Повторення  теми" Знаходження дробу від числа"


Перейдіть за посиланням https://vseosvita.ua/test/start/rdh514
 (тест доступний з 26.03  з 14.10 до 27.03  до 19.00)



Українська мова

ДІЄСЛОВА МАЙБУТНЬОГО ЧАСУ 

Вікторина «Дієслово» 

— Що називається дієсловом? 
— Яким членом речення найчастіше є дієслово? 
— З якою частиною мови найчастіше пов’язане дієслово? 
— Як називається початкова форма дієслова?
— Чому вона отримала таку назву? 
— На які питання відповідає неозначена форма дієслова? 

— Як пишеться частка не з дієсловами? 

Дієслово як частина мови (натисніть на посилання)

Добирання антонімів 

Плакати — 
сваритися 
лінитися — 
ненавидіти — 
програвати — 
ворогувати — 
голодувати — 
загубити — 
захворіти — 
— Запишіть утворені дієслова у певному часі. 
Перші три — у теперішньому 
Наступні три — у майбутньому  
Останні три — у минулому 

Сьогодні  ви дізнаєтеся, як змінюються дієслова майбутнього часу. 

Робота за підручником (с. 150–152) 

Вправи 295–297 
— Яку дію називають дієслова майбутнього часу? 
-    На які питання вони відповідають? 

Завдання   для закріплення матеріалу:

1. Запишіть дієслова майбутнього часу по групах:
 перша — дієслова 1-ї особи; 
 друга — дієслова 2-ї особи; 
 третя — дієслова 3-ї особи. 
Носитиму , носитимуть, носитимеш , готуватиме , готуватиму , готуватимеш , одягатимемо , одягатимеш , одягатиме . 

2. Утвори від дієслів теперішнього часу дієслова майбутнього часу. 
Читаю — 
Пишу — 
Мрію — 
Співаю —  

Математика 

Правило ділення числа на добуток. Усне ділення круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. Задачі на пропорційне ділення. Повторення ділення з остачею на одноцифрове число


Усні обчислення.

а) 18:4; 34 : 7; 55 : 9; 52 : 7.

б) Обчислити зручним способом.
4 ∙ 560 ∙ 25           
15  ∙120 ∙ 2           
500 ∙ 179 ∙ 2  
       
в) Із одного села у протилежних напрямках вийшли два пішоходи. Яка відстань буде між ними через 5 год, якщо швидкість одного пішохода 4 км/год, а другого — 6 км/год?



Первинне закріплення вивченого (за №№ 858 — 861).

Робота над задачами.

а) Задача № 862.



Вантажність
Кількість рейсів
Загальна маса картоплі
І машина
однакова
?
?
Разом12
20т
?
Разом 60т
ІІ машина


Задача.

Два слюсарі виготовили 300 деталей. Перший працював 7 годин, а другий 8 годин. Скільки деталей виготовив кожний слюсар, якщо щогодини вони виготовляли їх однакову кількість?

Ділення з остачею.

а) Завдання № 863
б) Завдання № 864

Перевір себе і розв'яжи № 865,866


Я у світі

Культурна спадщина народу

Об'єкти спадщини України (натисніть на посилання)



Українська мова 


ДІЄСЛОВА ТЕПЕРІШНЬОГО ЧАСУ 


Вибіркове списування 

— Прочитайте. Випишіть дієслова теперішнього часу. 
Незабаром сонечко пригріє, потечуть струмки, темний гай зазеленіє, зацвітуть квіти. 
Ми дзвіночки, лісові дзвіночки, славим день. Ми співаємо, дзвоном зустрічаєм: «День! День!». 
Всі ми будемо дружити, станьмо, як одна сім’я! 

Теперішній час: славимо, співаємо, зустрічаємо. 

— Сьогодні  ви дізнаєтеся, як змінюються дієслова теперішнього часу.

Робота за підручником (с. 147–149)

Вправи 290–293 



Змінювання дієслів теперішнього часу (натисніть на посилання)


Гра «Незакінчене речення» 

- Особу і число дієслова визначаємо за допомогою... 
- У теперішньому часі дієслова змінюються... 
- В однині дієслово вживається тоді, коли воно означає...  
- Не з дієсловами слід писати... 



Літературне читання 


Життя і творчість Алана Мілна.
 " Вінні Пух і всі, всі, всі..."






Математика 

Задачі на пропорцйне ділення. Розв'язування рівнянь і нерівностей

Задачі на кмітливість(натисніть на посилання)

Робота з підручником ( с. 137-138)

Задача № 849

Місткість 1 каністри
Кількість каністр
Загальна кількість гасу
однакова
4
72 л
?
54 л

— Ми вже неодноразово записували задачі у таблицю. Зміст задач був різний: про вартість покупки, про рух, про спільну роботу. Тому назви стовпців таблиці щоразу були різні. Але у кожній з цих таблиць йдеться про три величини, які пов'язані між собою (ціна, кількість, вартість, або швидкість, час, відстань). У нашій задачі це місткість однієї каністри, кількість каністр, загальна кількість гасу.
У всіх задачах, якщо числове значення першої величини помножити на числове значення другої, отримаємо числове значення третьої величини (якщо ціну помножимо на кількість, одержимо вартість; якщо швидкість помножимо на час, отримаємо відстань). У нашій задачі: якщо місткість однієї каністри помножити на кількість каністр, отримаємо загальну кількість гасу.
 А якщо відома кількість каністр і загальна кількість гасу, то можна знайти місткість однієї каністри: 72 : 4 = 18 (л).
Коли відома місткість однієї каністри (18 л) і загальна маса гасу (54 л), знайдемо кількість каністр:
54 : 18 = 3 (к.)
Відповідь: 3 каністри.

Розв'язування задач №850, №851
Завдання №852-855
Перевір себе і розв'яжи № 856, 857



Літературне читання

Джанні Родарі  "Дорога, що нікуди не вела"

 Сьогодні ми ознайомимося ще з однією казкою, автором якої є італійський письменник Джанні Родарі.

Біографічна довідка
— 23 жовтня 1920 року, у північно-італійському містечку Омен, у сім’ї власника маленької пекарні народився хлопчик Джанні, якому судилося стати одним з найкращих казкарів Італії. Його батько, Джузеппе Родарі, був главою численної родиниДитинство майбутнього казкаря минуло в люблячій сім’ї, але народився він слабким і часто хворів. Потяг до малювання у Джанні був настільки великим, що у свій час він навіть мріяв стати художником. Ще йому хотілося стати майстром іграшок, щоб діти грали незвичайними механічними іграшками, які ніколи б їм не набридали. Все життя він уважав, що іграшки для дітей настільки ж важливі, як і книги. В іншому випадку діти просто не зможуть правильно ставитися до навколишнього світу, не стануть добрими. Саме на сторінках „Піоньере” у 1951 році з’явилася відома всім казка „Пригоди Цибуліно”. Джанні Родарі написав ще безліч казок, серед яких „Джельсоміно в країні брехунів”, „Пригоди Блакитної Стріли”, „Торт у небі”, „Казки по телефону”, але сам себе вважав не письменником, а журналістом. Якщо вірити словам давньогрецького мудреця про те, що люди живуть у написаних ними книгах, то Джанні Родарі житиме вічно — у своїх прекрасних героях і в серцях дітей, які їх полюбили.

Читання статті „Джанні Родарі”(с.151)
— Де і коли народився Джанні Родарі?
— Якою була його сім’я?
— Чим він захоплювався в дитинстві?
— Які твори написав Джанні Родарі?
— Чим цікава його збірка казок „Казки по телефону”?

Опрацювання казки Джанні Родарі „Дорога, що нікуди не вела”


Словникова робота.

Сеньйора
 увічливе звертання до жінки в Іспанії.
Околиця
віддалена від центру частина населеного пункту.
Вигулькнув
 раптово, швидко з’явився звідки-небудь, з-за чогось; показався.
Кучер
те саме, що візник
Шарпнув
різко, рвучко смикнув за щось.
Віжки
прикріплений з обох боків до вуздечки довгий ремінь, яким правлять кіньми.
Живопліт
ряд густо посаджених дерев, кущів, що утворюють загорожу.

Читання тексту учнями (с.151-153)

— Де розходилися три дороги?
— Куди вела кожна з них?
— Яка дорога найбільше цікавила Мартіно?
— Яким був Мартіно?
— Чому люди прозвали його Вперта Голова?
— Як він до цього ставився?
— Коли Мартіно попрямував таємничою дорогою?
— Якою була ця дорога?
— Знайдіть та прочитайте її опис.
— Які слова свідчать про те, що дорога була нелегкою?
— Хто зустрів Мартіно?
— Про що він розмірковував, побачивши пса?
— Куди його привів пес?
— Яким перед ним постав палац?
— Хто стояв на балконі?
— Як зустріла його прекрасна сеньйора?
— Яка розмова відбулася між ними?
— Що подарувала йому сеньйора?
— Про кого він думав, вибираючи речі?
— Хто допоміг йому повернутися до села?
— Як зустріли його односельці?
— Чи повірили в його розповідь?
— Чому інші мешканці села поверталися ні з чим?

Перевір себе ( натисніть на посилання)




Математика 

ЗНАХОДЖЕННЯ ДОБУТКУ ВИДУ 2400 ∙ 30 УСНИМ І ПИСЬМОВИМ СПОСОБАМИ. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ З БУКВЕНИМИ ДАНИМИ. ЗАДАЧІ НА ПРОПОРЦІЙНЕ ДІЛЕННЯ


Усні обчислення (натисни на посилання, вписуй тільки цифри)


Робота з підручником

Поясніть спосіб обчислення № 839.

— Розгляньте знаходження добутку

— Усно перевірте правильність виконання множення — № 840

Виконання завдання № 841

Задача № 842.

— Скільки тістечок купили брат і сестра разом? 
— Скільки вони заплатили за тістечка? 
— Як дізнатися, скільки коштує одне тістечко? 
— Складіть вираз та обчисліть його значення, якщо k = 6, с = 9, а = 60.

Розв'язування задач на пропорційне ділення №843, №844

Обчислення прикладів № 845

Розв'язування задачі №846

Природознавство

Водойми України

-       Який колір переважає на глобусі? Чому?
-         Чому вчені іноді називають нашу Землю планетою Океан?
-         Які види водойм ви знаєте?
-         Яке значення для живої природи має вода?
-         Чи правильним є твердження, що вода нас годує? Чому?
-         Як одним словом можна назвати джерела, річки, моря, озера, болота? 
- Що таке водойми? Знайдіть відповідь у підручнику (с. 132)

- Розрізняють штучні і природні водойми. Водойми, які виникли в природі, називають природними. Водойми, що утворені людиною, називаються штучними.



Джерело - це місце, де на поверхню землі витікає підземна вода. Джерела утворюються на дні ярів, балок, на схилах горбів, крутих берегів річок.

Водосхо́вище - штучна водойма, створена з метою регулювання стоку, роботою ГЕС чи іншою народогосподарською необхідністю. В Україні - понад тисячу водосховищ, серед яких найбільшими є шість каскадних водосховищ на р. Дніпро - Київське, Канівське, Кременчуцьке, Дніпродзержинське, Запорізьке (Дніпровське), Каховське, а також Дністровське водосховище на р. Дністер.

Ставок - штучна водойма для зберігання води з метою водопостачання, зрошення, розведення риби (ставкове рибне господарство) і водоплавної птиці, а також для санітарних і спортивних потреб. 
Озеро – це природна прісна чи солона водойма, у якій немає або майже немає течії.
Озера відрізняються розмірами, глибиною, солоністю води, віком. Озера поповнюються водою річок, підземних джерел, дощовою і талою водою.
Моря ми теж називаємо водоймами. Море – це частина океану, яка врізається в сушу.
-                     Які моря омивають Україну?

На території України нараховується близько 73 тис. річок, переважно невеликих.
- Яка найбільша річка в Україні? 

Дніпро - це найбільша в Україні і третя за величиною річка в Європі.  Найбільші притоки Дніпра - Прип’ять, Десна, Псел, Ворскла, Самара.
На півдні нашої країни завершує свій шлях повноводна річка Дунай.
До великих річок України належать також Південний Буг, Сіверський Донець і Західний Буг. 


Перевір себе (натисни на посилання)




 Літературне читання 

Життя і творчість Ганса Крістіана Андерсена
"Гидке каченя"


Наша подорож  чарівною країною казок триває: на цьому уроці ми завітаємо  в гості до людини, яка має титул Короля Казок. Таке звання (неофіційне, звичайно, але не менш почесне) було у Ганса Крістіана Андерсена. Сьогодні в нас є чудова нагода познайомитися більше з його життям, з його яскравою особистістю та пригадати найвідоміші казки Андерсена.


-А  які казки знаєте цього автора?






                                                         
Читання І частини  казки"Гидке каченя" (підручник с. 144-145)

Пояснення значення слів.

Хутір – відокремлене селянське господарство разом із садибою власника.
Милість – доброзичливе, привітне ставлення до когось.
Селезень – самець качки, качур.


Гра « Пошуковці»

- Знайдіть у тексті речення, що будуть відповідати на запитання.
- Де народилися каченята?
- Які настанови дала дітям перед походом на пташине подвір'я?
- Як пташине подвір'я прийняло гидке каченя?
- Як мати його захищала?
- Чому гидке каченя вирішило втекти?

 Вправи на розвиток швидкості читання.

- Знайти і прочитати у частині описи.
- Знайти і прочитати міркування.
 Переказ частини із творчим завданням.

- Перекажіть частину від імені мами-качки.

Мовчазне читання ІІ частини казки учнями (С.146-147)

— Про які небезпеки попередила качка своїх діток? 
— Що спіткало бідне, некрасиве каченя на пташиному дворі? 
— Що говорили про нього на пташиному дворі?
— Як страждало каченя з-за своєї зовнішності?
— Як ви ставитеся до дівчинки, яка годувала курей?
— А як би ви вчинили на її місці?

 Робота над ІІІ частиною казки (с.147-148)

— Чому каченяті довелося бігти з пташиного двору? 
— Куди дісталося каченя?
— Хто його помітив? 
— Які надії на нього покладала господарка? 
— Як жилося каченяті разом із куркою і котом? 
— Чому каченя нудьгувало? 
— Де плавало каченя? 
— Як до нього ставилися всі тварини? 
— Кого побачило каченя якось увечері? 
— Прочитайте опис лебедів. 
— Які почуття оволоділи у цей момент каченям? 
— Як зимувалося каченяті? 

Робота над четвертою частиною казки (с.148- 149)

 — Що трапилося у весняному саду? 
— Прочитайте його опис. 
— Кого раптом побачило каченя? 
— Чому його охопив незвичайний сум? 
— Яке рішення воно ухвалило? 
— Прочитайте його міркування. 
— Куди попливло каченя? 
— Як зустріли його лебеді? 
— Що побачило каченя у прозорій воді? 
— Як ставилися до нього оточуючі? 
— Чи змінилася поведінка птаха? 

Підсумок:

— З якою казкою ознайомилися на уроці? 
— Хто автор казки? 
— Чого вчить нас ця казка? 

Перевірте себе. 
(натисніть на малюнок)
 https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgGlwonzC0SypDLRXPQ1msEIQgTY1eRgVdiQtmELqvMwgINECrdpWtZ5cm8XUv-b40TFXc2ia0qdwitzPYsbf3LWSTs3BOHBOCC9kTDMZn47coD1QUBVmUVr7fxrvAwaHB_9cSsCDtaEd8/s320/unnamed.gif



Математика

МНОЖЕННЯ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА КРУГЛІ ТА РОЗРЯДНІ ЧИСЛА. ПОВТОРЕННЯ ДІЛЕННЯ ТРИЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА ОДНОЦИФРОВІ ТА ДВОЦИФРОВІ ЧИСЛА



Поясніть розв’язання прикладів. Закінчіть обчислення (№ 831, с. 135).


Виконайте завдання № 832 (с. 135)
— Які числа множили? Як знайшли добуток?

Робота над задачами на пропорційне ділення,
а) Задача № 833.







Задача № 834.




Порівнявши цю таблицю з попередньою, можна зробити висновок, що структура обох задач однакова. Відмінність між ними полягає в тому, що в другій задачі запитується про два числа: кількість грошей, яку заробив і перший, і другий столяри окремо, тому ця задача має на одну дію більше.
Творча робота над задачею № 835.

— Змініть умову задачі так, щоб потрібно було знайти окремо відстань, пройдену за 3 год, і відстань, пройдену за 2 год.


Завдання № 836.

Виконати ділення і зробити перевірку множенням.

Превір себе і роз'вяжи завдання №837, 838



Природознавство 


НА ЯКІ КОРИСНІ КОПАЛИНИ БАГАТА УКРАЇНСЬКА ЗЕМЛЯ?

— Які промислові підприємства є у нашому місті?
— Звідки вони беруть сировину для виробництва?
— Ось цією сировиною і являються природні багатства, які люди добувають з надр (глибин) Землі, або з її поверхні.
— Сьогодні  ви дізнаєтеся більше про різні види карисних копалин, їхні запаси в Україні та використання в господарстві.

— З чого споруджують будинки, школи, заводи?
— А з чого виготовляють автомобілі, літаки?
— Правильно. Щоб побудувати будинок, потрібно багато піску, цементу, вапняку; щоб виготовити машини, верстати, потрібні чавун, сталь, мідь, алюміній. Але автомобілі й літаки самі не поїдуть і не полетять. Що ще потрібно для них? Так, їм потрібне пальне, яке отримують з нафти. Паливо потрібне і для опалювання житла та промислових підприємств. Усі ці речовини залягають на різній глибині в надрах землі і на її поверхні. Щоб користуватися цими багатствами, їх необхідно добути. Тому нафта, вугілля, торф, пісок і інші, необхідні для людей речовини, які добувають з надр землі або з її поверхні, називають копалинами.
А чому вони корисні? Корисні копалини — це природні багатства, які люди видобувають із надр землі чи з її поверхні й використовують у народному господарстві. Кам’яне вугілля, торф, нафта, залізна руда, природний газ, граніт, вапняк, пісок, глина, торф — це корисні копалини. Вони залягають у землі на різній глибині.
Як ви вважаєте, на які групи можна поділити всі корисні копалини?
Усі корисні копалини розподіляють на три групи: горючі, рудні (металеві) і нерудні (будівельні).
Ознаки
Корисні копалини
Горючі корисні копалини
Добре горять, виділяють багато тепла
Торф, буре вугілля, кам’яне вугілля, нафта, природний газ
Рудні корисні копалини
З них виплавляють різні метали
Залізо, мідь, алюміній
Нерудні корисні копалини (будівельні)
Видобувають і використовують без переробки
Кухонна сіль, глина, пісок, крейда, гіпс, граніт, мармур
— До горючіх корисних копалини належать вугілля, торф, нафта, природний газ. Усе це — різні види  викопного палива.
— А яке значення має паливо?
При спалюванні цих копалин утворюється тепло. Воно потрібне для роботи фабрик, заводів, опалювання будинків, приготування їжі. Викопне паливо є цінною сировиною для хімічної промисловості. Наприклад, з нафти виготовляють вазелін, ліки, мило, пластмаси, бензин, гас, а з кам’яного вугілля — фарби, парфуми, також ліки і пластмаси. Пластмаси також виготовляють і з природного газу.
Поговоримо про рудні корисні копалини. Більшість предметів, що оточують нас, зроблені з чавуну, сталі, заліза, які не зустрічаються в природі в чистому вигляді. Ці метали виплавляють з руди; із залізняку — чавун, сталь, з мідної — мідь.
— Подивіться навкруги. Які предмети виготовлені з металів?
— Перейдемо до третьої групи.
— Як ви вважаєте, чому вони називаються будівельними?
— Назвіть корисні копалини, що належать до цієї групи.
 Знайомство з умовними позначками корисних копалин С.131


Робота за підручником (с. 130-131)
— Які гірські породи називають корисними копалинами?
— На які групи їх поділяють?
— Чи правильне твердження, що корисні копалини належать до вичерпних природних багатств України?

Робота з картою
- Користуючись фізичною картою України, знайдіть, які корисні копалини поширені на території нашої країни. (ПОЗНАЧИТИ)
- Як видобувають корисні копалини? 

- Люди яких професій замаються видобутком корисних копалин?


Перевір себе (натисни на посилання)



Підготуй повідомлення про одну з корисних копалин.


Основи здоров'я



 https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEjRb8_qp_P1Ze2B5wxdHUnBEzKGv1EbLUobovcs00Gb_7Asjth-qB1h4cBdfb6_I-Dx8APcjxtbmKWVu21eOUWqI0aLZZeJ4_BAYro4TFur8Kd4_fZSJraNoJh05_EQc1nBsqIusMIFXi8/s320/4-1-638.jpg
(натисніть на малюнок)




Літературне читання

Життя і творчість Ред'ярда Кіплінга
"Слоненя"

 https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEiCQqGZb-ow_07FIvIvYPOKyd3PYX6bTLDuglhLbQdvOxJ6c48UEx4NQzbK4_PyGJSPi0SCqY9-LRDR34l31DTk2hFjHtmE6tKp8NNAR9yRJHF-VFt7bBdj2QIoGt4Rr7-mWWxI34wsEm4/s320/-1-638.jpg
(Натисни лівою кнопкою миші на зображення)
Читаємо твір 


Запитання на розуміння змісту прочитаного:

-         У якій країні жило Слоненя? 
-         Якою була реакція родичів Слоненяті на його запитання? 
-         Хто із розумінням поставився до запитань Слонятка? 
-         Як себе повів крокодил? 
-         Хто розповів Слоненяті про користь хобота? 



Українська мова 

Змінювання дієслів за числами

Сьогодні на уроці ви будете виконувати творчі вправи, які допоможуть вам навчитися розрізняти число дієслів. 
— Змініть словосполучення таким чином, щоб вони означали множину. 
Гай шумить — гаї шумлять; струмок тече; школяр читає; дівчинка працює; вчитель пояснює; бібліотекар розповідає; артист співає. 
Висновок. Дієслова змінюються за числами. Вони вживаються в однині та множині. В однині дієслово вживається тоді, коли воно означає дію одного предмета: троянда (що зробила?) розквітла. У множині дієслово вживається тоді, коли воно означає дію двох і більше предметів: троянди (що зробили?) розквітли. 
Робота за підручником (с. 145–147) 
Опрацювати правило с. 146
Вправи 286–288
 Прочитай вірш.

Гроза прийшла... зітхнули трави,

Квітки голівки підняли,
І сонце, тепле і ласкаве,
Спинило погляд на землі,
Літає радість, щастя світить,
Дзвенять пташки в садах рясних.
Сміються знову трави, квіти...
А сльози ще тремтять на них.
— Який стан природи описує поет?
— Доберіть заголовок.
— Назвіть дієслова. На які питання вони відповідають?
— Випишіть дієслова у дві колонки: у першу — вжиті в однині, у другу — в множині.
Виконання вправ 288-289

         

Українська мова


ЗМІНЮВАННЯ ДІЄСЛІВ ЗА ЧАСАМИ 

Повторюємо вивчене:


Робота над прислів’ями 
— Складіть і запишіть прислів’я. Поставте запитання до дієслів. 
У сіні вогню... не купити. 
Не кажи гоп, доки... не сховаєш. 
Розум за гроші... не перескочиш. 
Сьогодні ви будете виконувати творчі вправи, які допоможуть вам навчитися розрізняти часові форми дієслів. 
Складіть зв’язний текст. Назвіть дієслова. Поставте питання до знайдених дієслів та визначте, чи дія відбулася, чи вона відбувається на даний момент, чи дія буде відбуватися. 
До, пішли, лісу, ми, весною. 
Легенький, подув, вітерець. 
Всі, лісі, заспівали, в, дерева. 
Висновок. Дієслова змінюються за часами: вони мають форми минулого, теперішнього і майбутнього часу. Час дієслова визначається за моментом повідомлення про дію. Дієслова минулого часу вказують на дії, які відбувалися до моменту повідомлення про них: (що робив?) летів, (що зробив?) полетів. Дієслова теперішнього часу означають дії, які відбуваються під час повідомлення про них: (що робить?) летить. Дієслова майбутнього часу називають дії, які відбудуться після повідомлення про них: (що зробить?) полетить, (що буде робити?) буде летіти, (що робитиме?) летітиме. 
Робота за підручником (с. 143–145) 
Опрацювання правила
Вправи 282–284 
Узагальнемо свої знання:
1) Вставте дієслова відповідно до змісту речення. Поставте питання і визначте, коли відбувається дія. 
Їжак ... велику кількість шкідливих комах і гризунів. (Знищує) 
На траві ... росинки, мов сріблясті намистинки. (Блищать) 
2) Доберіть антоніми до дієслів. У якому часі стоять ці дієслова? 
Входить — 
Гріє — 
Говорить — 
Радіє — 
3)  ВІдгадайте загадки. Знайдіть дієслова та визначте їхній час. 
- Сидить баба на грядках, вся закутана в хустках. 
- В нашої бабусі сидить дід у кожусі, на печі нагрітий, без води умитий. 
- Понад квіти літає, солодкий сік збирає, зимою спить, літом бринить. 
- Стоїть дід над водою, хитаючи бородою.  
- Стоїть хлопчик під пеньком, вкрив голову брильком. 
- Не розбивши горщика, не з’їси кашки.  
Рефлексія
— Які три часи має дієслово? 
— Як відрізнити один час від іншого? 
— Що означають дієслова теперішнього часу? 
— Яке значення мають дієслова майбутнього часу? 
— Які дії описують дієслова минулого часу? 
— Наведіть приклади дієслів кожного часу. 
Математика

Письмове множення багатоцифрових чисел на круглі числа. Підготовка до розв'язування задач на пропорційне ділення. Задачі на знаходження дробу від числа 



 Вивчення нового матеріалу.

Використовуючи переставний і сполучний закони множення, знаходять добуток чисел виду 32 ∙ 200 усно. Для цього кругле число 200 подаємо у вигляді добутку одноцифрового числа 2 і розрядного числа 100.
32 ∙ (2 ∙ 100).
Використаємо сполучний закон множення:
(32 ∙2) ∙ 100.
Отримаємо 64 ∙ 100 = 6400.
Під час письмового множення 32 на 200 кругле число підписують під першим множником так, щоб цифра, відмінна від нуля була підписана під останньою цифрою першого множника.


Виконання завдань№823-830


Українська мова

Неозначена форма дієслова

Ви дізнаєтеся, що у дієслів є така форма, у якій неможливо визначити час, число, і вона називається неозначеною формою. Ми навчимося впізнавати цю форму дієслова, бо вона є початковою для дієслів, навчимося утворювати часові форми від неозначеної форми дієслова, добирати до дієслів  синоніми та антоніми.

1.  Прочитайте текст. 

Школа — святиня і надія народу. У школі навчають не тільки читати, писати, рахувати, мислити, пізнавати навколишній світ. У школі вчать жити. 

— Відшукайте в тексті дієслова. Спробуйте визначити час дії. 

— Не можете? Так, це зробити неможливо! 

Запам’ятайте! Слова читати, писати, рахувати, мислити, пізнавати, жити — це неозначена форма дієслова. Її ще називають початковою формою дієслова. Дієслова в неозначеній формі відповідають на питання що робити?, що зробити? і мають у кінці -ти або -тися, рідше — -ть, -ться, це закінчення дієслів. 

2. Неозначена форма — незмінна форма дієслова 

Що робити? Що зробити? 

Не вказує на час, на число, рід і особу, кількість виконавців дії 

3. Робота за підручником (с. 141–142) 

— Що таке неозначена форма дієслова? 

Вправи 279–280 

Опрацюйте  правило с. 142


4. Виконайте завдання:

а) Від поданих дієслів утворіть неозначену форму, виділіть суфікси. 

Готується, знають, слухатиме, прибіг, занесла, напишу, тримаю, думають, працюєш, варила. 

б) Замініть подані словосполучення дієсловами в неозначеній формі та запишіть їх. 

Говорити пошепки. Робити ремонт. Давати дозвіл. Давати пораду. Стати друзями. 

в)  До слів лівого стовпчика доберіть слова з правого таким чином, щоб утворилися словосполучення. 

Вчити           натюрморт 

читати           книжка 

писати           лист 

малювати           знання 

добувати           правило 

г)  Прочитайте пари слів.

Затриматися — застряти 

вчити — зубрити 

жалітися — плакатися 

просити — клянчити 

лежати — валятися 

витратити — розбазарити 

поясніть — розжувати

— Чи можна сказати, що ці дієслова стоять у неозначеній формі? Обґрунтуйте свою думку. 

— Що ще ви можете сказати про ці слова?
— Які слова можна назвати синонімами? 

— Які з поданих дієслів-синонімів не лише означають дію, але й виражають наше ставлення до неї? 

— Складіть і запишіть два речення з однією парою дієслів-синонімів. 

г) Поставте дієслова в неозначену форму. 

Живемо, вчить, іду, виконаєш, садить, майструє, стругав, відгадала, знайшов, виконав, малювала, вітаєшся, слухає, розрубав, допоміг, чистить, полетіли, мовчить, написав, розмовляла. 

Перевірте себе

- Дієсловом називається...

- Початковою формою дієслова є... 

- -ти, -ть в кінці дієслова називають... 

- Найчастіше дієслово в реченні пов’язане з... 

- У реченні дієслово виступає... 



Літературне читання


Математика 

Множення на розрядні числа. Повторення переставного та сполучного законів множення. 


— Пригадайте способи обчислення.
I спосіб: 6 ∙ 3 = 18
II спосіб: 3 ∙ 6 = 18
Висновок: 6 ∙ 3 = 3 ∙ 6
Від перестановки множників добуток не змінюється:
а ∙ b = b ∙ а — переставний закон множення.

— Розгляньте, як виконали множення
— Що зробили спочатку в першому рядку? 
— Що зробили потім у першому рядку? 
— Що зробили спочатку в другому рядку? 
— Що зробили потім у другому рядку? 
a ∙ b ∙ c = (a ∙ b) ∙ c = a ∙ (b ∙ c) — сполучний закон множення

Висновок. Щоб знайти добуток трьох чисел, можна добуток перших двох чисел помножити на третє число, або перше число помножити на добуток другого і третього чисел.
Робота за підручником (с. 132-133)
Виконання завдання №806-812
Рефлексія 
• Яке завдання вас найбільше зацікавило? Чому?
• Якими законами множення користувалися?
• Як називаються числа при діленні? результат ділення?
• Де можна використати отримані на уроці знання?

Усне множення двоцифрових і круглих багатоцифрових чисел на розрядні числа. 



Щоб обчислити вираз 3200 ∙ 20. числа подамо у вигляді двох добутків, у кожному з яких один із множників — розрядне число (3200 = 32 ∙ 100; 20 = 2 ∙ 10).


Використаємо переставний і сполучний закони дії множення:


(32 ∙ 2) ∙ (100 ∙ 10) = 64 ∙ 1000 = 64000.










Робота за підручником (с. 133-134).


Виконання завдань №814-821


Літературне читання

Іван Андрусяк, про нього та його творчість

 Ми сьогодні як справжні літературознавці будемо досліджувати літературний матеріал, розкривати деякі таємниці. 
-  Ми дізнаємося багато цікавого про сучасну літературу,  сучасного письменника, який пише  захоплюючі твори для дітей.
Іван Андрусяк – один із найулюбленіших поетів сучасних українських дітей. Кумедні, розбишацькі сюжети, яскраві образи й «добрі капості» у нього неодмінно поєднуються з досконалою поетичною технікою, тонким чуттям мови і ефектною звуковою грою. Це вірші, які не вчаться напам’ять, а легко й хвацько запам’ятовуються самі – й у поєднанні з креативними ілюстраціями юної художниці Лілії Курцеби запрошують маленького читача до веселої гри. 
З 2005 року Іван Андрусяк звертається до дитячої літератури — в часописах, альманахах і антологіях друкуються вірші, які згодом увійшли до книжки «М'яке і пухнасте» (2010); а 2007 року виходить друком повість-казка для дошкільнят і молодших школярів «Стефа і її Чакалка». У ній автор використовує фольклорний образ Ча́калки — казкової істоти, якою на Слобожанщині й Полтавщині в давнину батьки лякали своїх неслухняних дітей: мовляв, та прийде вночі, забере таку дитину в мішок і понесе в темний ліс. Саме так і стається з героями повісті, які втрапляють у казкову «школу чакалок і бабаїв», де їм дозволено робити все, що заманеться. Письменник описує ці сцени з гумором, проте головну увагу концентрує на дитячій психології, наголошуючи на тому, що добро й любов перемагають неодмінно, й завдяки їм дитина може навіть «перевиховати» казкове страшидло.


 Перегляньте відео «Зустріч з письменником»

Виразно прочитайте вірші у Хрестоматії с.12-19
ü  Питання за змістом вірша "Рибалки"
-          Коли і де відбуваються події? Доведіть свою думку
-          Кого стосуються дії «дивіться», «витріщаються», «чекають», «плюсь»?
-          Чим завершилась ранкова «зустріч»?
-          Як ви розумієте вислів «і промінь у дзьобі тріпоче»?
ü   Питання за змістом вірша «У морі жаби не живуть»  
-          Хто живе в морі замість жаби? 
-          Хто наминав сирник з медом? 
-          Хто був поруч зі слоном? 
-          Що не люблять крокодили? 
ü  «Хвилинка фантазії»: продовжіть рядки, замінивши слона на іншу тваринку. Що робив би ваш персонаж на бульварі?
«Ось уявіть собі, що на приморському бульварі в кафе зустрінете...
ü   Питання за змістом вірша ««Тринадцятий трамвай» »  
-       Чи потрапляли ви до «таких» трамваїв (автобусів, метро, маршрутних таксі)?
-       Як ви опишите свою поведінку в таких випадках?
-       Чи є серед вас такі пасажири як бегемот, жирафа, лев?

-       Яку пораду ви дасте героям твору?
Опрацюйте  п' єсу «Як подружитися з Чакалкою»  на с .20-31

Можна прослухати цей уривок (нажміть це посилання )
Намалювати ілюстрацію до епізоду, який сподобався


Математика


 Знаходження числа за значенням його дробу.
Складені задачі, чо включають знаходження дробу від числа.


1.Актуалізуємо свої знання
1. Усні обчислення
1. Число 32 збільшити в 3 рази.
2. Знайти добуток чисел: 18 і 5.
3. Знайти різницю чисел: 81 і 48.
4. Знайти суму чисел: 26 і 58.
5. Знайти частку чисел: 51 і 17.
6. Число 96 зменшити в 8 рази.
7. Знайти 1/70 від 630.
8. Перетворити: 148 м 25 мм = [ ] мм.
9. Перетворити: 847 дм 4 мм = [ ] мм.
10. Число 1/30 = 50. Знайти все число.
11. Чому дорівнює другий додаток, якщо перший — 506, сума 806?
12. З якого числа відняли 800 та отримали 200?

2. Переходимо до вивчення нової теми
Практична робота (№ 788, с. 129)
— Розгляньте малюнок і розв’яжіть задачу.
— Які компоненти відомі?
— Про що задача?
— Поясніть розв’язання задачі.
— Який можна зробити висновок?
— А для чого потрібно знати дроби, які дорівнюють одиниці?
— Де в житті нам знадобляться ці знання?
Опрацюй правило с. 130
Виконання практичних завдань
а) Робота над задачею № 789 
— Які компоненти відомі?
— Що слід знати, щоб відповісти на питання задачі?
— Якою арифметичною дією відповімо на питання задачі?
— Чи можна відразу відповісти на питання задачі?
— Що треба знати, щоб про це дізнатися?
— Якою арифметичною дією відповімо на питання?
б) Розв’язування задачі за коротким записом умови.
У будинку — ? квартир
Однокімн.— 16 кв. — 1/8
— Чи можна відразу відповісти на питання задачі?
— Розв’яжіть її.
в) Робота над задачами — № 790 (усно); 791 
г) Обчислення — № 792 
Робота над задачею № 793
— Складіть короткий запис умови задачі.
— Чи можна відразу відповісти на питання?
— Що слід знати, щоб відповісти на питання задачі?
— Розв’яжіть її.
Робота за підручником (с. 131-132).
а) Обчислення прикладів № 798
б) Розв’язування задач № 799-801
в)Обчислення виразів № 803

Закріпи свої знання виконавши завдання №795, 796, 804, 805


Природознавство

Україна  на карті світу

- Коли  ви чуєте  слово Україна, що вам спадає на думку?
- Звичайно - найкраща земля!
   Існує така легенда.
       Колись давно Бог створив народи й кожному наділив землю. Наші предки кинулись пізніше, але землі їм уже не дісталося.
      От вони і прийшли до Бога, а Він у цей час молився й вони не сміли йому заважати. По якісь хвилі Бог обернувся, сказавши, що вони чемні діти, гарні. Дізнавшись, чого прийшли до нього, запропонував їм чорну землю. «Ні,- відповіли наші предки,- там уже живуть німці, французи, іспанці, італійці». «Тоді я дам вам землю ту, що залишив для раю, там усе є: річки, озера, ліси, степи, усе. Але пам’ятайте, якщо будете її берегти, то вона буде ваша, а ні-дістанеться ворогові».
    Пішли наші предки на ту землю, оселилися й живуть до сьогоднішнього дня. А країну назвали Україною.


Практична робота «Нанесення на контурну карту кордону України та її столиці»
1.     Скористайтеся фізичною картою та визначте адресу України за таким планом:
§  півкуля;
§  материк;
§  частина світу;
§  столиця
§  міста
2. Скористайтеся фізичною картою України та визначте, з якими державами Україна межує: з якою країною кордон найдовший, а з якою найкоротший; якою місцевістю проходить кордон.
3.     Використайте масштаб, зазначений на фізичній карті України, та визначте протяжність території  з півночі на південь та із заходу на схід.
4.     Уважно роздивіться фізичну карту України  та підготуйте розповідь за таким планом:
§  гори;
§  моря;
§  найбільші річки.
Опрацюйте матеріал у підручнику с. 128-129.




1 комментарий:

Немає коментарів:

Дописати коментар